De tweede etappe...

27 maart 2017 - Putten, Nederland

Tweede etappe
Na een niet al te beste nachtrust van alle 8 pelgrims toch weer 8 vrolijke snoetjes aan t ontbijt
De één iets stijver dan de ander maar met allemaal evenveel honger storten wij ons op het ontbijt.
Voorzichtig kijken wij eens naar buiten, donker en motregen...
Maar na het ontbijt stopt de regen en gaan wij aan de wandel!
Als snel gaan wij bergopwaarts en dat blijft zo... Klimmen , de jasjes gaan uit ..pfffff dat is serieus wandelen en dit konden wij niet "oefenen" op de  Veluwe ..:-)
Er wordt geplast en gedrukt onderweg.... :-)
Het weer blijft goed en wij genieten van al het moois om ons heen!
Een stop bij de kapel van Santiaguino de Antos voor een lekkere koffie.
Onderweg zien wij Pelgrims uit België, Portugal, Spanje, Brazilië en Duitsland.
Een klein praatje en wij verbazen ons over de bagage die zij op de rug meenemen en wij dat dus in ons volgende hotel laten bezorgen...
In Redondela een lunch stop en vergeten de kerk van Santiago te bekijken:-) ...
Wij dachten dat het klimmen gedaan was maar we hebben ons goed vergist... Hup zo weer de berg op!
Het is een afwisselende etappe, door pittoreske dorpjes, rustplaatsen met een fontein, bossen en zelfs een stukje langs de snelweg strak tegen de vangrail aan...
Alle acht voelen we het klimmen en dalen ,de heupen de scheenbenen, de bovenbenen, de billen...
De lichamelijke ongemakken trotserend en trots op onszelf komen wij aan in Arcade bij het hotel, snel de bagage in de lift en op de hotel kamer gezet!
Nog één laatste klim richting de buurtbar;-)
Nu snel een heerlijk drankje met de daarbij behorende hapjes..
Daarna hebben we een badsessie in de planning en om 20.00 aanschuiven voor het diner!
Een allemachtigprachtige dag weer, nu zin in morgen!