De vijfde etappe...

30 maart 2017 - Putten, Nederland

De één na laatste (5de) etappe
In een koude ontbijtzaal met koffie uit een machine die net iets te luidruchtig zijn koffie produceert zitten wij weer bij elkaar...
Een vriendelijke Spaanse ontbijtober komt regelmatig binnen om te kijken of alles nog naar wens is bij de pelgrims
Én dat is het want wederom alle 8 weer zin om te gaan!
We verlaten de stad Caldas de Reys met de jas aan want t is best frisjes.
Na een half uurtje lopen we de Bermana vallei in waar t zonnetje al weer brutaal door de wolken piept;-)
We vervolgen de weg langs de Rio Valga . Een prachtig natuur gebied . In route beschrijving stond; "verloren in de tijd"
en "herinnering aan een onbezorgde kindertijd"
Het klopt ... onze kinderlijke pelgrim komt naar boven
De pelgrimsstokken vliegen door de lucht en t lijkt wel een optreden van de Puttense majorette..
Prachtige bloeiende bloemetjes , bomen vol met mos en Tarzan bomen met lianen !
Een paar koffie stops en tussendoor nog een rondje om een Romaans kerk
Na 19 km eindelijk bij onze lunch stop. Hongerig vallen wij aan en de schoenen gaan uit.
Blote teentjes met tape kijken omhoog ...blaar blaar roepen ze!
Uitgerust en vol gegeten beginnen wij aan onze laatste 2,5 km van vandaag!
t was best een pittig dagje en nu tijdens onze dagelijkse eindetappeborrel realiseren wij ons dat morgen de laatste wandeldag is ...
Dat realiserend zorgt voor een
 "  ahhhhhhhh" blik op alle gezichten
Maar hup we nemen d'r nog één en morgen op naar Santiago
Wat zal dat bijzonder zijn ...
Wij kijken uit naar de mis in de kathedraal waar wij hoogstpersoonlijk de Apostel gaan danken voor het succes van onze pelgrimstocht ;-)

1. Annemarie Veenvliet:
    Bikkels trots op jullie! Morgen heel veel succes gewenst, njoy Santiago. X
  2. Tinka:
    30 maart 2017
    Kijk elke dag uit naar jullie verhaal! Zo leuk Geniet van deze avond en heeeeel veel sc6 morgen kanjers X
  3. Wim en Gea:
    30 maart 2017
    Wat leuk jullie verhalen en foto's ! Veel plezier en succes morgen met jullie laatste mijlpaal!
  4. Tinus:
    31 maart 2017
    Wakker worden!! Laatste dag vandaag...ik leef mee en zie en hoor alles in mijn gedachten en lach en pink weg...trots op jullie pelgrim vrienden..xxx