De vierde etappe

29 maart 2017 - Putten, Nederland

De vierde etappe...
Om 8.15 zaten wij weer fris gedoucht en vol goede moed aan het ontbijt. Een gezellig zaal met tl-verlichting ...
Signor out out, en ja hoor de croissants gaan in t schemer de mondjes in. Na pratend over de gezellige borrel van gisteravond slurpen wij de sterke koffie en de niet vers geperste jus naar binnen. Rugzakken op en daar gaan wij weer!
Mooi weer en langzaam verlaten wij de oude stad Pontevedra. De zon heerlijk op de rug en met het geluid van een kabbelende beekje lopen wij door de moerassige zones van Xunquera de Alba.
Een oude begraafplaats bezocht, een soort van hokken met winkeldeuren volgens één van de pelgrims :-)
Na 11 km een prachtige lunch stop, schoenen en shirts uit en heerlijk in de zon. Luisteren naar de sterke verhalen van onze mede pelgrims, een klein kletspraatje met een opschepper die zegt al 400 km te hebben gelopen tssss wij geloven er niets van....
Na een uurtje hervatten wij de etappe, kleine klimmetjes, mooie vergezichten en we zijn zo in wandeltrance dat wij het hoogtepunt van de dag voorbij lopen ...:-) Geen van allen zin om 4km terug te lopen en ach... t was maar een rij van 12 watermolen en een waterval , een een harmonieuze plek voor een rustmoment ... nou ja tis één en al harmonie onderweg dus we tippelen gewoon verder!
Een mooie route door de wijngaarden, oude huisjes en riviertjes. Net voor het arriveren in Caldas de Reys een bierstop met chips. Het vocht- en zoutpeil verdient nog wat aandacht..
Nog 2 km ...met de zon in de rug naar de warmwater bron en daarna "slingeren" wij door de kleine straatjes van de stad naar het hotel.!!
Bruine kopjes, afdrukken van de rugzak op onze rug, rode kuiten en bruin verbrande armen  en réte trots op elkaar ..dat zijn we !!!

1. Yolanda Smink:
    29 maart 2017
    Wat heerlijk om jullie reisverhalen te volgen. Kanjers, nog even volhouden.
  2. Willemien:
    29 maart 2017
    En terecht dat jullie trots zijn ! Wat super dat de zon met jullie mee gaat. Succes verder!